Algemene Ledenvergadering 2023

pdfKlik hier voor alle info over het programma van de Muziekmiddag op 1 april en om je hiervoor op te geven

pdfBekijk hier het concertprogramma van Arjan Breukhoven (muziekmiddag na de ALV).

ALV EN MUZIEKDAG 2022

We kunnen terugzien op een geslaagde ALV+Muziekmiddag op een mooie locatie : de Aker in Putten.
's Morgens de Ledenvergadering met wisselingen in het bestuur.
's Middags enkele presentaties voor orgel en piano. Daarna een afsluitend concert door een aantal leden.

Hiernaast kun je een video-impressie bekijken van het middagprogramma.  Daaronder kun je een prachtige video bekijken  met uitleg over het harmonium.  Deze video was onderdeel van de presentatie van Gerard Zwart. Je kunt hier alles nog eens rustig bekijken.

Graag tot een volgende keer.

Goed nieuws voor de toekomst van Klavar!

Sinds 16 september 2020 staat de complete vernieuwde pianocursus Speelplezier van de Stichting Klavarskribo gratis online. Het gaat om in totaal 78 lessen.

Zie https://www.klavarskribo.eu/nl/gratis-lessen

Het bestuur en een aantal leden van de KVN hebben hier in overleg met de Stichting de laatste anderhalf jaar heel hard aan gewerkt. Het resultaat mag er zijn.
Aan de lessen zijn nu ook QR-codes en links toegevoegd, waarmee audiobestanden van de oefeningen beluisterd kunnen worden.

In de toekomst zullen video-bestanden volgen. We raden iedereen aan om deze cursus onder deskundige leiding van een pianodocent te volgen.
Daarom is nu alle bladmuziek niet alleen in Klavar-muziekschrift maar ook in het traditionele notenschrift beschikbaar op genoemde site. Mocht er geen docent beschikbaar zijn, dan kunnen de apart beschikbare les-instructieboekjes gevolgd worden.

Download hier de complete vernieuwde Engelstalige editie van de cursus "Piano speelplezier". Mailt u deze link aan zoveel mogelijk belangstellenden in het buitenland:

We hopen, dat jong en oud met deze cursus veel speelplezier zullen beleven aan deze gedegen pianocursus. Graag dit bericht delen met belangstellenden. Reacties zijn hier zeer welkom.

nieuwe lessen